ponedjeljak, 23. travnja 2012.

Mrzim svoju učiteljicu

Što i kako dalje kada vaše dijete naleti na učitelja s kojim nikako ne može pronaći zajednički jezik?

Kroz školovanje vašeg djeteta bit će učitelja koje ćete obožavati, učitelje koje ćete podnositi i učitelje koje nećete moći smisliti, a jednako je i s vašom djecom i njihovom odnosom s učiteljima.



Što i kako dalje kada vaše dijete naleti na učitelja s kojim nikako ne može pronaći zajednički jezik? U nekim slučajevima (u stvari u većini slučajeva) vi ćete morati prihvatiti činjenicu da je vaše dijete kažnjeno za svoja nedjela u učionici, jer ih je zbilja napravilo i zaslužuje kaznu koju je dobilo. No moguće su situacije gdje krivicu snosi problematični učitelj. Kako najbolje reagirati i što napraviti? Upravo je to tema ovog članka.

Za početak dobro porazgovarajte s djetetom o problemu s nastavnikom. Neka vam opiše incident i način na koji je učitelj riješio situaciju. Tada procijenite situaciju i je li učitelj pravilno reagirao. Ako smatrate da nije – prije nego bijesni krenete u školu – prvo kontaktirajte učitelja i saslušajte drugu stranu priče.



Ako vaše dijete nije sretno sa svojim učiteljem ono će imati vjerojatno neku od slijedećih pritužbi. Saznajte kako najbolje reagirati kada se suočite s njima.


1. "Ona uvijek viče"

Prosječan osnovnoškolski razred ima 30 djece i nastavnici povremeno moraju podići svoj glas. Ali postoji velika razlika između podizanja glasa kako bi se ponovo stekla kontrola i bespotrebnog urlanja. Čak i vrlo mala djeca znaju razliku i uplašit će se kada vide da osoba koja bi trebala brinuti o njima gubi kontrolu. Osim toga, oni tako neće ništa naučiti, pa je važno djelovati brzo, ali i pametno.

Rješenje: 1. Razgovarajte s drugim roditeljima. Imaju li njihova djeca isti prigovor? Ako je tako razmijenite iskustva i pokušajte zajedno naći riješenje te zatražite zajednički sastanak s nastavnikom. Tamo budite ljubazni, ali jasno pokažite da ste zabrinuti.
2. Nemojte slijepo vjerovati svom djetetu, ali istot ako nemojte niti slijepo vjerovati kada vam ravnatelj kaže kako do sada nije bilo nikakvih pritužbi vezano da dotičnog učitelja. To možda i jest istina, ali sada pritužba postoji i problem treba riješiti.
3. Nemojte podizati svoj glas. Vi prigovarate radi učitelja koji viče, ako i vi pokušate stvar riješiti dernjavom, izgubit ćete vjerodostojnost.

Upozorenje: Ako su drugi roditelji zadovoljni učiteljem nemojte odmah misliti da vaše dijete laže. Možda je vaše dijete osjetljivije ili nije naviknuto na galamu. Sami poazgovarajte s učiteljem. Je li on/ona iznenađen i zabrinut - ili razdražen i obrambeno nastrojen? Reakcija učitelja reći će vam sve što trebate znati. Ako je potrebno kontaktirajte ravnatelja.

2. "Okomila se na mene"

Prvo razmislite o tome zbog čega se učiteljica tako ponaša. Možda inzistira na nekim stvarima jer zna da vaše dijete može postići više ako se više potrudi. Možda vašem dijetetu lako popusti koncentracija, pa učiteljica provjerava prati li dijete nastavu.

Rješenje: Vi najbolje poznajete svoje dijete. Pokušava li učiteljica samo pomoći, iako se to vašem djetetu ne sviđa? Ili zbilja osjećate da se tu radi o nečem drugom? Vjerujte svom instinktu. Ako vaše dijete izgleda zbilja uzrujano, a ne samo iziritirano i iživcirano, trebali biste porazgovarati s nastavnikom i vidjeti o čemu se tu radi.

3. "Ona ne objašnjava stvari kako treba"

Ili možda vaše dijete ne sluša i ne obraća pažnju kako treba. Najbolji način da saznate je, opet, da upitate druge roditelje. Kakva je situacija s njihovom djecom? Imaju li i oni poteškoća. Ako nemaju onda zbilja nije u redu kriviti nastavnika. Možda je vaše dijete sanjar koji ima problema s koncentracijom? Ili se radi o nekom druogom problemu – loš vid ili sluh...

Rješenje: Provjerite sve opcije prije nego što zaključite da je to krivica učitelja. Otiđite i porazgovarajte s nastavnikom te pokušajte zajedno naći neko rješenje.

4. "Ja ne spadam među njezine miljenike"

To je čest prigovor od djece i to je nešto što je roditeljima dosta teško čuti. Uostalom, vaše dijete je predivno? Zašto onda ne spada među najdraže? Htjeli to oni priznati ili ne većina nastavnika ima favorita, iako će oni dobri učiniti sve da to ne pokažu i da se prema svima odnose jednako.

Rješenje: Ako svi znaju da učitelj protežira neku djecu, neka su djeca uvijek pohvaljena ili dobivaju najbolju ulogu u igrokazi... onda je vrijeme da to date do znanja nastavniku. No, budite ljubazni. Nastavnik možda ima vrlo dobar razlog zbog čega to radi, a možda toga niti nije svjestan.

U idućem članku detaljnije ćemo obraditi kako najbolje komunicirati i pronaći zajednički jezik s učiteljem s kojim vaše dijete ima problema. I zapamtite: svaka prije uvijek ima dvije strane. Nemojte brzopleto zaključivati i odmah naprasno reagirati. Saslušajte sve strane priče i pokušajte reagirati koliko god je to moguće nepristrano. U pravilu, 95% problema koji roditelji imaju vezano za djecu i njihov odnos s učiteljima mogu se riješiti direktnim kontaktom i komunikaciju s učiteljem. Naravno, tu je i ovih 5% koji zahtjevaju da poduzmete nešto više, no o tome ćemo u nastavku ovog članka.

Hoće li se situacija pogoršati ako se požalimo?
Ne. U stvari, ona će se najvjerojatnije veoma poboljšati. Mnogi se roditelji pogrešno boje da će se nastavniku tada to dijete posebno zamjeriti. No gledajte to s ove strane - činjenica da ste žalili znači da su veće šanse da ćete se ponovo žaliti. (Prvi put je uvijek najteže) Tako da je bolje za sve da se stvari odmah riješe.


{Zena}
domaci.de

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.