nedjelja, 30. prosinca 2012.

Pojačajte imunitet vašeg djeteta


Svaka mama zna koliko je važan imunitet njezina djeteta. On se bori s bakterijama i virusima i održava ga zdravim. Stoga pročitajte što stručnjaci preporučuju što možete napraviti da vaše dijete bude snažnije i zdravije.


Pokušajte se organizirati tako da dnevno barem jedan obrok jedete zajedno s djetetom

1. NEKA SE DRUŽI
Prema istraživanju u kojem je sudjelovalo više od 1.200 djece, igranje u parku ili igraonici jača imunitet. Iako je veća vjerojatnost da će vaše dijete pokupiti više virusa ako se više druži (za početak, vjerojatno će češće kašljati i šmrcati), ta izloženost zapravo mu jača imunitet toliko da će do pete godine života bolje odolijevati bolestima nego djeca koja nisu išla u vrtić ili se redovito družila s vršnjacima.
UČINITE DANAS! Bez bojazni upišite dijete u vrtić ili igraonicu te ga što češće vodite među drugu djecu na igranje. I ne radi se samo o zdravlju - nova prijateljstva ojačat će mu samopouzdanje i dobro raspoloženje (a i vaše!).

2. ZABRANITE PUŠENJE
Otrovi iz cigaretnoga dima izuzetno suštetni za organe u razvoju – pasivno pušenje u djetinjstvu povezano je s povećanim rizikom od raka, astme i ostalih dišnih bolesti, od srčanih bolesti i smrti u kolijevci, da spomenemo samo neke. Najbolje što možete učiniti za zdravlje svojega djeteta jest da vi i vaš partner prestanete pušiti.
UČINITE DANAS! Potražite pomoć ako ste ovisni o pušenju. Možete uzimati nikotinske gume za žvakanje ili flastere te potražiti grupu za podršku.

3. SPRIJATELJITE SE S KUMICAMA
Kad vaše dijete počne jesti krutu hranu, možete mu pomoći da zavoli zdravu hranu. Hranjivost voća i povrća ničim se ne da nadmašiti – oni su najbolji izvori antioksidansa, vitamina, minerala, vlakana i enzima koji će štititi stanice od oštećenja. Pokušajte postići da dijete svaki dan pojede barem pet porcija (porcija je otprilike šaka) različitog voća i povrća – neka bude što različitijih boja i okusa – kako biste iskoristili sve hranjivo bogatstvo koje sadržavaju.
UČINITE DANAS! Sirovo voće i povrće je još zdravije i bogatije antioksidansima. Skašajte ga ili ponudite kao zdravu užinu koju može jesti rukama.

4. NEKA SE KREĆE
Danas su djeca znatno teža, djelomično i zato što se manje kreću. Čak i najmlađi trebaju vježbanje: ono im održava srce i cirkulaciju cirkulaciju zdravima, jača mišiće i kosti, troši tjelesnu mast te smanjuje rizik od obolijevanja. Vježbanje i kretanje također pozitivno utječu na dobro raspoloženje i opće stanje – kada smo tjelesno aktivni, mozak ispušta kemikalije kao što su serotonin i endorfin, tjelesne prirodne hormone zbog kojih se dobro osjećamo.
UČINITE DANAS! Isključite televizor i plešite sa svojim djetetom. Izvadite ga iz kolica i pustite da šeće naokolo ili neka vozi bicikl, pliva, trči vrtom, ide u park… glavno je da se kreće. A to je dobro i za vas!

5. DOBAR SAN
U snu tijelo vašega djeteta stvara antitijela i hormone rasta. Loš san može spriječiti proizvodnju interleukina-1, koji je odgovoran za održavanje zdravlja i obranu od infekcija.
UČINITE DANAS! Kako biste pomogli djetetu da više i bolje spava, uspostavite večernju rutinu, na primjer: večera, kupanje, priča i maženje. Dijete stavite spavati dok je još budno kako bi se naučilo uspavati se bez vas - tako će se i noću lakše umiriti i ponovo zaspati ako se slučajno probudi.

6. NASTAVITE DOJITI
Dojenje je jedan od najboljih načina da ojačate i zaštitite, djetetovo zdravlje (najbolje bi bilo kad biste dijete prvih šest mjeseci isključivo dojili). Majčino mlijeko sadržava sve hranjive tvari koje bebi trebaju za zdravi rast, kao i vrijedna antitijela za obranu od infekcija i bolesti, od bolova u trbuhu do leukemije, od dječje šećerne bolesti do upala uha. Istraživanja također pokazuju da dojenje štiti od alergijskih reakcija kao što su astma i ekcem. Čak i ako ste dojili samo prvih nekoliko dana, omogućili ste svojem djetetu zdravi početak.
UČINITE DANAS! Ako imate poteškoća s dojenjem, potražite pomoć - to je ključno u početku, dok ne svladate vještinu i naviknete se. Mnoge žene odustanu jer ne dobiju prikladnu pomoć i podršku.

7. ZAŠTITITE GA CJEPIVOM
Cjepivom vaše dijete dobiva sićušnu dozu virusa tako da tijelo počne proizvoditi antitijela. To znači da će kad ponovo dođe u kontakt s tim virusom, tijelo imati spremna antitijela da se obrani. Ipak, imajte na umu potencijalne opasne nuspojave i uvijek se posavjetujte s liječnikom ako ste kod svojega djeteta primijetili neku neuobičajenu reakciju, te nikako ne vodite dijete na cijepljenje ako nije savršeno zdravo jer će biti podložnije lošoj reakciji.
UČINITE DANAS! Posavjetujte se sa svojim liječnikom i informirajte gdje i kako možete dobiti najkvalitetnije cjepivo (nisu sva ista!).

8. MAZITE SE
Imunitet je povezan i s emocijama pa će brižan odnos pun dodira i ljubavi ojačati djetetovo zdravlje. Od maženja do škakljanja, izražavanje nježnosti i ljubavi pomoći će vašem mališanu da izraste u snažnu i sretnu osobu. Posebno će mu dobro činiti dodir najbližih, koji je ključan za dobro fizičko i emocionalno stanje, povećava osjećaj sigurnosti i potiče proizvodnju endorfina.
UČINITE DANAS! Naučite kako pravilno masirati svoje dijete. Masaža povećava proizvodnju zdravih stanica i potiče dobar osjećaj u tijelu. Pokazalo se da dodir potiče hormone rasta, poboljšava cirkulaciju i probavu, opušta mišiće i povećava fleksibilnost zglobova, a dodirom možete djetetu olakšati i mnoge tegobe kad je bolesno.

9. NAUČITE GA PRATI RUKE
Iako vaše dijete mora doći u dodir s virusima i bakterijama kako bi izgradilo imunosni sustav, prevelika izloženost može dovesti i to težih bolesti. Pranje ruku najbolji je način da smanjite rizik. To je prva linija obrane protiv širenja mnogih bolesti, među kojima su i prehlade i proljev.
UČINITE DANAS! Perite ruke zajedno nekoliko puta na dan kako bi dijete steklo tu važnu naviku. Uvijek koristite toplu vodu i sapun te dobro obrišite ruke (vlažno i toplo je dušu dalo za razvoj bakterija). Dijete bi uvijek trebalo oprati ruke prije jela i nakon obavljene nužde.

10. NABAVITE KUĆNOG LJUBIMCA
Mnoga su istraživanja pokazala da djeca koja žive s nekom životinjom imaju jači imunitet jer su izložena većem broju različitih virusa i bakterija, a važan je i emocionalni čimbenik zbližavanja i brige za životinju.
UČINITE DANAS! Ne morate nužno imati životinju u kući - možete dijete voditi na selo, u zoološki vrt ili prijateljima koji imaju životinju.


11. UŽIVAJTE U ZAJEDNIČKIM OBROCIMA
Djeca koja redovito objeduju sa svojom obitelji zdravija su, kažu istraživanja. Ta će djeca vjerojatno bolje jesti i češće birati voće, povrće i hranu koja obiluje kalcijem te jesti manje nezdrave hrane.
UČINITE DANAS! Pokušajte se organizirati tako da dnevno barem jedan obrok jedete zajedno s djetetom - čak i male bebe uživaju za stolom. I isključite televizor. Istraživanja su pokazala da televizija štetno utječe na dječje prehrambene navike.

12. NEMOJTE BITI PRESLATKI
Slatko ne uništava samo zube vašeg djeteta nego slabi cijeli njegov imunitet. Današnji stručnjaci znaju da šećer napada stanice koje tijelu pomažu u obrani od infekcija i tako slabi imunosni sustav. Jedno je istraživanje pokazalo da djeca koja dnevno piju više od dva zašećerena napitka (voćni sok ili čokoladni napitak) imaju 40% manje učinkovite bijele krvne stanice. To znači da su češće bolesna i više ranjiva u dodiru s virusima i infekcijama.
UČINITE DANAS! Izbacite zašećerene žitne pahuljice, kekse i pića. Voće (suho i svježe) odlično će zadovoljiti želju za slatkim, a slatkiše imajte samo za posebne prilike i slavlja.

yuforum

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.