petak, 14. lipnja 2013.

Kako stvoriti radne navike kod djece?

Radne navike koje stekne u prvim danima školovanja detetu će koristiti čitavog života, pa ga naučite svemu što treba da zna.
Svakodnevnim obavezama dete će steći dragocene radne navike.



Da bi se što ranije osamostalili i stekli što bolje radne navike, prvaci bi, smatra psiholog Radmila Grujičić, morali mnogo toga da obavljaju sami.

Dete treba da se oblači samo, da doručkuje bez vaše pomoći i da ume da namesti krevet.
 Ako to nije naučilo u predškolskom uzrastu, pomozite mu da savlada ove veštine u što kraćem roku. Nije neophodno da nauči sva slova, čitanje, matematiku, ali da brine o sebi dete mora da zna pre nego krene u 1. razred.


DOBAR PLAN JE DRAGOCEN

 – Dan, dva pred početak školske godine pokažite detetu gde mu stoje knjige, sveske i pribor, kako se pakuje ranac i ohrabrite ga da to uradi samo. Čim dobije raspored časova, zalepite ga na vidno mesto kako bi znalo šta treba da ponese u školu. Ukoliko ide u prepodnevnu smenu, naučite ga da pakuje knjige uveče, a ne ujutro pred polazak u školu, jer će nešto zaboraviti – kaže Radmila Grujičić.
 Roditelj treba zajedno s detetom da odredi u kojoj fioci radnog stola se drže sveske, u kojoj knjige, a gde stoje blokovi za crtanje, flomasteri, olovke i lenjiri. Na detetu je da ih svaki put posle upotrebe sve vrati na svoje mesto kako bi mu radni sto bio uredan i kako bi znalo gde da ih traži kada mu budu potrebni. Branka Tišma, psiholog u Osnovnoj školi „Lazar Savatić“ u Zemunu, predlaže da roditelji zajedno s detetom treba da naprave plan aktivnosti koji mora da se poštuje.

5 PRAVILA

 1. Kada dete dođe iz škole, prvo treba da se odmori, jede i da nakon toga uči.
 2. Svakog dana u isto vreme dete treba da radi domaći.
 3. Dete uvek treba da uči i piše na istom mestu.
 4. Školske obaveze uvek treba stavljati na prvo mesto, ispred igre
 5. Čak i ako nema ništa za domaći, dete treba da odsedi pola sata za svojim stolom.

NE PIŠITE IM DOMAĆE ZADATKE

 Mnogi roditelji, ukazuje psiholog Radmila Grujičić, prave veliku grešku petljajući se previše u dečije školske obaveze i pomažući im više nego što je potrebno. Na taj način, kaže ona, sprečavaju dete da stvori radne navike i od njega prave nesamostalnu osobu.
 Da biste to izbegli, ne sedite pored deteta dok uči ili radi domaći. Možete da pogledate šta treba da završi, ali ni slučajno ne smete da pišete umesto njega.
 – Tek kada dete završi domaći, roditelj može da pogleda da li je dobro rešilo zadatke. Ako ima grešaka, roditelj ne treba da ih ispravlja već da pusti dete da proba samo da nađe ispravno rešenje. Tek ako i opet ne uspe, roditelj može da mu pomogne – kaže Grujičićeva.
 Kada nešto dobro nauči i tačno uradi domaće zadatke, pohvalite ga. To će mu uliti samopouzdanje i motivisati ga za nove uspehe.

Prvak i kućni poslovi?

DA

 Još od prvog razreda decu treba uključivati u sređivanje i čišćenje njihove sobe. Ona mogu i da bacaju smeće, da brišu prašinu sa stola, da slažu svoju odeću, pa čak i da odlože posteljinu u plakar. Prosečan sedmogodišnjak može da ode do prodavnice po hleb i mleko, da namesti svoj krevet i da raskloni sto nakon doručka. Sređivanje igračaka se podrazumeva.

NE
 Ne terajte dete da slaže svoju odeću u orman ukoliko su police previsoke jer će tako sve oboriti i izgužvati. Ukoliko spava na krevetu na sprat, sigurno neće moći samo da zategne čaršav i pokrivač, pa mu pomozite. Menjanje posteljine, takođe, treba da bude vaš posao, ali malom školarcu mogu da pomognu stariji brat ili sestra.Ako čekate da dete pođe u sedmi ili osmi razred da biste mu poverili deo kućnih obaveza, pogrešićete. Navike se stiču od malena.


 Izvor:Mondo

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.